Bijna...

18 september 2012 - Ootmarsum, Nederland

Beste allemaal,

Na veelvuldig gevraagd te zijn of ik de komende tijd uberhaupt nog iets van me zou laten horen, ben ik toch maar overstag gegaan en een weblog begonnen! Bij deze dus. Geen idee of mijn ervaringen amusant genoeg zijn om ze met jullie te delen (gezien het doel van deze reis; stage lopen), voel je dan ook vrij om gedurende de komende 5 maanden af te haken ;). Ik zal in elk geval mijn best doen om met enige mate van consequentie (zal lastig worden) zo nu en dan een verhaaltje en eventuele foto's te plaatsen.

Morgen vertrek ik naar Nieuw Zeeland. Om 17.35 vertrekt mijn vliegtuig van Schiphol naar Londen Heathrow, alwaar ik overstap op het vliegtuig naar Auckland (met een technische tussenstop in HongKong). In Auckland volgt de laatste overstap naar Wellington. De overstap in Londen vind ik nog wel even spannend, gezien het feit dat ik eerst mijn bagage moet ophalen, door de douane, naar een andere terminal met de bus, vervolgens opnieuw mijn bagage en mijzelf inchecken en dan nog eens door de douane. Dat alles binnen een uur of 3 in een voor mij totaal onbekende omgeving. Maar dan is alles als het goed is ook geregeld en hoef ik geen capriolen meer uit te halen totdat ik in Wellington ben. Vrijdag 8 februari vlieg ik weer terug en op zaterdag 9 februari kom ik in Amsterdam aan. Leuke voetnoot: op de terugreis is de technische tussenstop in Los Angeles. Hoewel ik daar waarschijnlijk niet heel veel van zal zien (evenmin van HongKong), vind ik het wel heel gaaf dat ik straks de hele wereld rond ben geweest.

Mijn eerste impressie van Nieuw Zeeland, die slechts bestaat uit emailtjes van verschillende mensen daar, is bijzonder positief. De mate van hartelijkheid waarmee ik nu al ontvangen word doet mij ontzettend goed. Zo word ik opgehaald van het vliegveld door mijn stagebegeleider. Ook heb ik naar alle waarschijnlijkheid al een kamer bemachtigd. Vlakbij het centrum en het station, wat heel handig is gezien het feit dat mijn stageplek een half uur treinreizen van Wellington vandaan is.

Ondanks de situatie thuis heb ik bijzonder veel zin in de komende periode. Afscheid nemen zal niet makkelijk worden, maar ik heb veel vertrouwen in de komende periode en ga uit van het positieve.

Voor nu was dit het even. Ik hoop dit weekend wat uitgebreider te kunnen schrijven over mijn reis. I'll keep you posted!

Anneloes

1. Reislogger:
    18 september 2012
    Welkom bij Reislogger! We wensen je veel plezier op reis!
  2. Marijke:
    18 september 2012
    jeej! zet em op daar en fijne reis! xx
  3. Elise IJland:
    18 september 2012
    Wat gaaf wat je gaat doen. Superleuk!
  4. Lida engbers:
    Hallo Anneloes

Wat leuk dat je in nieuw zeeland stage gaat lopen, dit zal vast een erg leuke ervaring worden en is vast ook heel leerzaam.
    Natuurlijk zal het afschijd nemen van je ouders en familie moeilijk zijn, helemaal gezien de situatie thuis. Probeer er lekker van te genieten. wist je trouwens dat Arjan met zijn vriendin Linda 3 jaar geleden met een camper door nieuw zeeland zijn getrokken?
    zij hebben daar ook een erg mooie tijd gehad, maar ja stage is natuurlijk wel wat anders. heel veel plezier de komende tijd.
    groeten Zwier en Lida
  5. Joke & Rob:
    18 september 2012
    Anneloes, wat spannend dat het nu echt gaat beginnen. We zijn natuurlijk benieuwd naar je ervaringen daar en hoe mooi het daar is. Maar ook om de ervaringen te lezen die je daar op doet. We wensen je een goede vlucht helemaal naar downunder. We laten ook geregeld wat van ons horen. Joke en Rob
  6. Carla Oudehand:
    Ha die Anneloes,
    heel veel succes daar! Jou kennende gaat dit zeker lukken!
    groetjes Carla
  7. Juul:
    Hoy Anneloes
    Wens je een hele goede reis en geniet toch van alles om je heen. Dikke Knuf Juul
  8. Grytsje:
    Hey Marloes,
    Een hele goede reis en veel plezier in Nieuw Zeeland! Leuk dat je een blog bij gaat houden :)